Titre | Référence |
---|
Advancements in the Landscape of Social and Emotional Learning and Emerging Topics on the Horizon |
Schonert-Reichl, K. A. (2019). Advancements in the Landscape of Social and Emotional Learning and Emerging Topics on the Horizon, Educational Psychologist, [...]
[ Lire plus ]
Schonert-Reichl, K. A. (2019). Advancements in the Landscape of Social and Emotional Learning and Emerging Topics on the Horizon, Educational Psychologist, 54(3), 222-232
[ Lire moins ]
|
Climat scolaire et satisfaction professionnelle des enseignant·e·s: un enjeu pour la « qualité du vivre et travailler ensemble » en établissement scolaire |
Cartaut, S. & Blaya, C. (2020). Climat scolaire et satisfaction professionnelle des enseignants : un enjeu pour la qualité « du vivre et travailler ensemble [...]
[ Lire plus ]
Cartaut, S. & Blaya, C. (2020). Climat scolaire et satisfaction professionnelle des enseignants : un enjeu pour la qualité « du vivre et travailler ensemble ». Revue Suisse des Sciences de l’Éducation, 42(3).
[ Lire moins ]
|
Education in emergencies: ‘What works’ revisited | Burde, D., Lahmann, H. and Thompson, N. (2019). Education in emergencies: ‘What works’ revisited. Education and Conflict Review, 2, 81-88. |
Effects of a universal classroom management teacher training program on elementary children with aggressive behaviors/Effets d’une formation pour les enseignants en gestion de classe universelle sur les élèves du primaire ayant des comportements agressifs |
Chuang, C.-c., Reinke, W. M., & Herman, K. C. (2020). Effects of a universal classroom management teacher training program on elementary children with [...]
[ Lire plus ]
Chuang, C.-c., Reinke, W. M., & Herman, K. C. (2020). Effects of a universal classroom management teacher training program on elementary children with aggressive behaviors. School Psychology. 1-10. Advance online publication. http://dx.doi.org/10.1037/spq0000351
[ Lire moins ]
|
Examining the roles of parents and community involvement and prevention programs in reducing school violence |
Song, W., Qian, X., & Goodnight, B. (2019). Examining the roles of parents and community involvement and prevention programs in reducing school violence. [...]
[ Lire plus ]
Song, W., Qian, X., & Goodnight, B. (2019). Examining the roles of parents and community involvement and prevention programs in reducing school violence. Journal of School Violence, 18(3), 403-420.
[ Lire moins ]
|
Les effets d'une approche pédagogique préconisant la psychopédagogie du bienêtre sur la réussite éducative d'élèves du primaire |
Goyette, N., Martineau, S., Gagnon, B., & Bazinet, J. (2020). Les effets d'une approche pédagogique préconisant la psychopédagogie du bienêtre sur la réussite [...]
[ Lire plus ]
Goyette, N., Martineau, S., Gagnon, B., & Bazinet, J. (2020). Les effets d'une approche pédagogique préconisant la psychopédagogie du bienêtre sur la réussite éducative d'élèves du primaire. Revue hybride de l'éducation, 4 (4), 1-23. https://www.erudit.org/fr/revues/rhe/2020-v4-n4-rhe05677/1073624ar/
[ Lire moins ]
|
L’apprentissage socioémotionnel à l’école primaire : compétences attendues des enseignants et formation initiale |
Beaumont, C. et Garcia, N. (2020). L’apprentissage socioémotionnel à l’école primaire : compétences attendues des enseignants et formation [...]
[ Lire plus ]
Beaumont, C. et Garcia, N. (2020). L’apprentissage socioémotionnel à l’école primaire : compétences attendues des enseignants et formation initiale. Recherche en éducation, 41, p. 60 – 73.
[ Lire moins ]
|
Retour à l’école en temps de COVID-19 : focus sur les transitions préscolaires et scolaires | INSPQ (2020). Retour à l’école en temps de COVID-19 : focus sur les transitions préscolaires et scolaires. https://www.inspq.qc.ca/sites/default/files/publications/3058-retour-ecole-transitions-scolaires-covid19.pdf
|
Strategies to combat bullying: parental responses to bullies, bystanders, and victims |
Stives, K. L., May, D. C., Pilkinton, M., Bethel, C. L., & Eakin, D. K. (2019). Strategies to combat bullying: parental responses to bullies, bystanders, [...]
[ Lire plus ]
Stives, K. L., May, D. C., Pilkinton, M., Bethel, C. L., & Eakin, D. K. (2019). Strategies to combat bullying: parental responses to bullies, bystanders, and victims. Youth & Society, 51(3), 358-376
[ Lire moins ]
|
Teachers Victimizing Students: Contributions of Student-to-Teacher Victimization, Peer Victimization, School Safety, and School Climate in Chile/Des élèves victimisés par les enseignants : contributions de la victimisation des enseignants par les élèves, de la perception de sécurité et du climat scolaire au Chili |
López, V., Benbenishty, R., Astor, R. A., Ascorra, P., & González, L. (2020). Teachers Victimizing Students: Contributions of Student-to-Teacher [...]
[ Lire plus ]
López, V., Benbenishty, R., Astor, R. A., Ascorra, P., & González, L. (2020). Teachers Victimizing Students: Contributions of Student-to-Teacher Victimization, Peer Victimization, School Safety, and School Climate in Chile. The American journal of orthopsychiatry, 90(4), 432-444. https://doi.org/10.1037/ort0000445
[ Lire moins ]
|
What makes teachers enthusiastic: The interplay of positive affect, self-efficacy and job satisfaction/Qu’est-ce qui rend les enseignants passionnés : l’interaction entre l’affect positif, l’auto-efficacité et la satisfaction au travail |
Burić, I. & Moè, A. (2020) What makes teachers enthusiastic: The interplay of positive affect, self-efficacy and job satisfaction. Teaching and Teacher [...]
[ Lire plus ]
Burić, I. & Moè, A. (2020) What makes teachers enthusiastic: The interplay of positive affect, self-efficacy and job satisfaction. Teaching and Teacher Education, 89, 1-10. doi.org/10.1016/j.tate.2019.103008
[ Lire moins ]
|